Glad påsk!

Vill bara önska alla där ute en riktigt glad påsk!

Själv börjar jag mitt knegarpass om en timme, sex timmar med multum av kunder som tycker att det vettigaste är att köpa all påskmat sista dagen. Ifjol märkte jag inte direkt av ruschen eftersom jag satt i en av de undanskymda kassorna- i år vågar jag inte hoppas på samma tur. Jag har aldrig riktigt greppat varför man ska äta ett till julbord i april, är man inte less sedan i december? Här i huset kommer påskmiddagen (som kommer ätas imorgon eftersom vi ska bort på varsitt håll under helgen) att bestå av sill, ägg och lax till en slags förrätt och grekiska lammfärsspett med potatis och kall sås till varmrätt. Eventuellt blir det en chokladtårta med inlagda persikor till efterrätt, men det beror på om jag orkar ställa mig och baka imorgon.

På söndag bär det av till Stockholm. Fem dagars isolering och besök på SHM för att jobba. Jag hoppas hinna med massor under de här dagarna. Fredagen kommer jag hem relativt sent för att sedan ta helledigt(?) under helgen. Fredagen efter det bär det av till Stockholm igen. Den gången får jag sällskap av min kumpan ochvi ska till Armémuseet för att föreläsa på Borgsällskapets årsseminarium. Bokat biljetter idag, så det blir mycket Stockholm för min del framöver.

Veckan efter det kommer min käre far ner på blixtvisit. Han ska ha kappaseminarium inför disputationen i juni. Tänk att han snart är doktor Jacobsson! Får se om man själv får stå där med doktorsringen en dag, drömma kan man ju alltid.

Sen är det två veckor med hårt arbete innan nästa förälder kommer på besök... Kära mor kommer ner den 5 maj och då hoppas jag vara klar med uppsatsen så att vi hinner umgås. Sitter och funderar ut lite trevliga resmål i närområdet. Nu har vi ju en bil så att vi kan ta oss runt lite bättre... Funderar på Glimmingehus, Ale stenar och hällristningarna i Simris- vad tror du om det mamma? Sedan har jag redan lovat en picknicktur till Dalby söderskog där vi var för ett par dagar sedan. Jag hoppas på lite mera värme kommande gång!

Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och göra mig iordning för den ringa cykelturen (blott tre minuter) till ICA Kvantum. Bara att bita ihop och köra- jobbar idag och på lördag och sedan blir det inget mer Kvantum förrän 22 april.

Anna.

Kommentarer
Postat av: eva tornberg

Det blir säkert bra,men vi behöver ju inte planera så mkt.i förväg.Vi kan ju bara ta dagen som den kommer!

2010-04-02 @ 09:05:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0