Ja, jag lever

Jag har bara haft fullt upp. Sedan sist har jag hunnit vara till Stockholm två vändor och jag måste erkänna att själva transporten var behagligast första gången.

Ingen har väl kunnat undgå askmolnet och inte heller jag. Jag och min kompanjon hade för smidighetens skull bokat flyg tur och retur över dagen för att delta på borgsällskapets seminarium i fredags. Det var tur att vi tog oss dit överhuvudtaget för efter askmolnets inflygande var det inte lätt att lösa transport upp till Stockholm i sista minuten. Kompanjonens far lyckades dock hitta en nattbuss som vi kunde ta båda vägarna. Inte särskilt komfortabelt eller tidseffektivt, men fram kom vi!

Under turen upp blev vi dock lite rädda att det skulle bli vår sista färd... Det skulle inte förvåna mig ett dugg om chauffören var onykter, för bussen krängde fram och tillbaka hela resan upp. Någonstans när vi passerat halva sträckan passade han i alla fall på att ta sig en liten tupplur, något som nog inte gick en enda sovande eller vaken resenär förbi. Först krängde bussen till höger och det trevliga oljudet som kommer från däck som kör på sidolinjen ekade i fordonet. Tack vare oljudet vaknade chauffören i alla fall och bussen krängde lika tvärt åt vänster, sedan åt höger igen för att sedan stabiliseras något. Akta räcket! var det enda som for genom huvudet. Sedan funderade både jag och min kompanjon över huruvida det var vettigast att spänna på sig bältet och inte kunna sova, eller skippa bältet och åtminstone få några minuters sömn- vi valde det senare. Det blev dock inte många minuter ändå eftersom man hala tiden var rädd för att chauffören skulle "vara ute på åkern och åker". Som synes kom jag fram med livet i behåll och resan hem blev desto lugnare- både nykter och vaken chaufför...

Imorgon kommer pappa på blixtvisit- tur att han har bokat tåg och inte flyg. Om ytterligare 1,5 vecka kommer mamsen, så vi får verkligen hoppas att askan då är väck, för hon har minsann bokat flygbiljett.

Nu ska jag sätta mig och se om det går något bra på bio ikväll- är sugen på att ta med mig sambon dit. Länge sedan man hittat på något tillsammans nu eftersom undertecknad åker fram och tillbaka till Stockholm titt som tätt...

Anna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0