Snart bär det av

Packningen är nästan klar och jag sitter här med en kopp kaffe innan jag ska hoppa in i duschen. Natten har varit förvånansvärt bra- jag har kunnat sova! Jag sover alltid dåligt när P är borta. Han är hos en kompis i Halmstad och firar lite påsk med barndomsvännerna. Idag åker han vidare till sina föräldrar för påskmiddag med släkten. Det skulle tydligen dyka upp några kusiner som han inte har träffat på länge, synd att man inte kunde följa med den här gången. Jag ska ut på mitt alldeles egna äventyr... Nu blir det fem dagar med sjukt intensivt skrivande och benanalyserande. Jag ber till eventuella högre makter att jag hinner gå igenom SHMs material från Skåne under de här dagarna. Jag säger som i reklamen innan hockeyn på TV: "Det KAN gå, säger jag".

Packningslistan:

Kläder för fem dagar

Bara de mest relevanta böckrna och artiklarna för att spara på vikten

Paraply

Skönlitterär bok: Tyskungen av Camilla Läckberg

Necessär

Mobil och laddare

Kamera för att fota alla abnormiteter i skeletten

Diverse kartor och bokningsreservationer

Datorn och laddare

Oh, vad jag är glad att jag la sommarens surt förvärvade slantar på en liten 10 tums dator på ett kilo. Det kallar jag bärbart! Den har fått hänga med mig mycket nu på slutet...

Fantastiskt är också att artikeldatabasen Elin@lund finns! Jag lyckades få tag på 2010 års forskning i endast några knapptryckningar samt två hela böcker i elektroniskt format. Nu ligger de på min dator och ska, utan att väga ett gram mer, få följa med mig på min resa norröver.

Ute regnar det och inne känns det mörkt som om kvällen. Jag hoppas att regnet mattas av för jag hade planer på, om inte väskan väger för mycket, att ta en promenad till stationen varifrån flygbussen går, eftersom det faktum att det är påskdagen gör att antalet avgångar med stadsbussen lämnar mer att önska. Antingen kommer jag till stationen alldeles för tidigt, eller så blir det för tight eftersom man alltid måste utgå ifrån att stadsbussen är minst fem minuter försenad.

Nu skriker duschen så att jag kan färdigställa packningen i form av necessär o dyl. Antagligen blir det torka i bloggen de kommande dagarna eftersom jag inte vet om jag kommer att ha tillgång till internet. Finns internet tillgängligt på rummet kommer det kanske ett inlägg när jag sitter där i min ensamhet.

Anna.


Kommentarer
Postat av: Minna

Klart det kan gå!! Lycka till, och liite avis är jag!! det är ju så himla spännande!! kram MInna

2010-04-08 @ 00:17:35
URL: http://wvildmamman.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0