Förkyld

Vi hade väldigt trevligt i helgen. Jag drog med Patrik till grannstaden, Malmö. Inte så långt att åka, men det finns en hel del trevligheter att göra i stan.

Vårt första stopp var nyöppnade moderna museet. Det var väldigt trevligt, men de hade nog vunnit på att ha en fast utställning som komplement till de temporära. Kanske kommer det framöver. När vi varit där gick vi och åt en macka på ett fik i närheten- priserna på moderna museets café var precis så höga som man kan befara. När mackan var uppäten gick vi till Bishop´s arms och drack varsin god öl. Verkligen ett supertrevligt ställe. Nu var det dags att checka in på hotellet- Elite hotel residence. Rummet var fint och här gjorde vi oss iordning för kvällen. Middagen intogs på en jättemysig indisk restaurang vid Lilla torg. Allt var verkligen jättegott! När vi var mätta och belåtna gick vi vidare till KB för kvällens konsert. Bandet var Neverstore och spelade skatepunk a la Greenday eller Millencolin. Riktigt bra faktiskt och finns det musik man blir gladare av?

Ju längre kvällen led kände jag att jag började få fler och fler förkylningssymptom. Attans! Söndagens tripp till "badpalatset" Aq-va-kul blev inställt och vi åkte hem mot Lund där vi hyrde film, köpte godis och bestämde oss för tapasinspirerad middag. Kvällen blev lugn och kudden kramades tidigt då jag bokat träff med LUHMs chef imorse runt kl 8. Egentligen borde jag ha legat kvar i sängen, men eftersom jag gärna ville komma igång med sökningarna till uppsatsen åkte jag dit ändå. Jag blev insatt i hur systemet över arkeologiska rapporter var upplagt och jag började söka. Jag berättade redan när jag kom dit att jag var dålig och tänkte åka hem ganska omgående. Jag kände dock att jag ville testa arbetet med rapporterna så jag känner mig säker på hur jag ska göra när jag åker ut dit på onsdag. Efter letande i 1,5 timme åkte jag hem, upptäckte att några jobb som jag tänkt söka hade sista ansökningsdag idag och har således skickat in tre jobbansökningar. Nu får vi bara hålla tummarna för att de vill ha mig i deras crew...

Nu ska jag gå och dra täcket över mig, få lite välbehövlig vila och hoppas på att den här förbaskade förkylningen tänker lämna min stackars kropp kvickare än kvickt!

Anna.

Kommentarer
Postat av: Lena

Krya på dig vännen! :) Verkar som att ni haft en mysig alla hjärtans dag.

2010-02-15 @ 14:20:26
URL: http://zpray.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0