Fredag

Jisses vad veckorna går snabbt! Nu är fredag igen och ytterligare en vecka är förbi. Jag har suttit och letat mitt material de senaste dagarna och nu är det bara till att plocka fram lådorna nästa vecka och sätta igång med analysen. Skoj, skoj! Nu ska jag äntligen få dyka ner i låda efter låda med obränt humant skelettmaterial och ingen är gladare än jag. Egentligen skulle jag vilja sätta igång redan på måndag, men eftersom undertecknad fyller år och har lovat att fira dagen med sin sportlovsledige sambo får skeletten vänta till onsdag. Men, efter måndag kommer ju tisdag tänker ni- så sant så, men på tisdag kommer min käre far på hastigt besök och behöver tas om hand. Det är inte var dag man får besök norröverifrån. Dessutom stannar han bara till på torsdag så lite tid känner man ju att man vill lägga på honom...

Jag sitter förövrigt och väntar på besked- lån eller inte lån, och i så fall hur mycket? Vi har varit och tittat på en lägenhet här i stan och är fruktansvärt sugna på att köpa den. Problemet är bara att bostäder i Lund inte är det billigaste man kan införskaffa. Lånelöfte på 1 250 000 kr hoppes vi innerligt på så kan vi följa med en bit i en eventuell budgivning. 1 075 000 är utgångspriset... Det ni alla Kalixbor, det är skillnad det!

Nu ska jag dra fram dammsugaren och dra över golven så slipper man det imorgon när det är en massa mat som ska tillagas, för imorgon är det fest! Ca 25 personer räknar jag med ska strömma in i vår lilla trea på 58 kvadrat.

Förresten! Någon som har ett tips på vad man ska köpa till sin bror i 31-årspresent? Det är inte många dagar kvar nu...

Anna.

Kommentarer
Postat av: Minna

Härligt att få dyka ner i lite obränt humant skelettmaterial!! Och grattis på födelsedagen!!

2010-02-22 @ 23:14:23
URL: http://wvildmamman.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0