Snart helg igen

Är det inte galet hur snabbt veckorna går? Det är bara måndag och fredag på veckorna som man brukar säga. Den här helgen är dock ingenting jag ser fram emot... Hela helgen kommer det sittas i kassan på ICA Kvantum Mobilia, Lund- ja, det är min jobbhelg. Var det inte nyss jag gick hem en söndagkväll och hade den där sköna känslan i kroppen, vetskapen om att jag inte behöver jobba helg på länge? Nej, det är fyra veckor sedan nu... Nåväl, extra pengar är alltid välkommet när man har gått tillbaka till studentlivet igen. Man tjänar ju oförskämt bra när man jobbar helg. Helt galet när man tänker på det! En kväll i veckan och en helg i månaden ger mig mellan 4- och 5 000 kronor extra varje månad. Inte fy skam!

Just nu håller jag på med veckans tvätt. Är det bara här hos oss på Vildanden i Lund som det är hopplöst att få tag på tvättid? Oftast måste man boka tid två veckor innan. Helt sjukt tycker jag.

Sedan ska jag försöka jaga rätt på personalen på LUHMs (Lunds universitets historiska museum) personal ute i deras magasin så att jag kan boka in en tid då jag kan komma och leta rätt på materialet till min uppsats. Jag hoppas att de har sökvänliga katalogsystem så att jag slipper riva mitt hår som redan är både tunnt och kort. Jag har försökt nå ansvarig för magasinets samling i tre dagar nu, suck.

Ikväll blir det fredagsmys. Middag med vin (tror jag ska göra någon pastasås med lövbiff) och eventuellt bio. Min käre sambo har förresten blivit tillfrågad att fortsätta på sitt vikariat eftersom den han vikarierar för har sagt upp sig. Han har tackat ja och har således fortsatt minst 60% som elevassistent/lärare åtminstone terminen ut. Hurra! Eftersom papper fortfarande inte är skrivna så vet varken han eller jag om tjänsten innebär ett förlängt vikariat eller om han har tagit över förre assistentens tillsvidareanställning rakt av. Vi hoppas på det senare eftersom det innebär lön under en period av sommaren också. Eftersom han inte har jobbat hela året kommer dock inte hela sommaren att betalas, men allt man kan få är välkommet! Han börjar sin nya tjänst den 1/3 och avslutar sitt nuvarande vikariat om en vecka. Det innebär alltså att han har ett två veckor långt "OS-uppehåll" vilket han är mycket nöjd över. Jag får dock inget OS-uppehåll utan får knega på för fullt med min fantastiskt spännande uppsats - inte fy skam det heller.

Bjuder på en liten bild på oss från fotbolls-EM 2008 där vi såg Sverige-Spanien i Innsbruck.

En fantastisk upplevelse vill jag lova! Hade varit roligt att åka ner till Sydafrika i sommar, inte enbart för fotbollens skull... Märk väl de fina hornen på "vikingahjälmen". NEJ! det fanns inga horn på vikingarnas hjälmar.

 

Anna.


Kommentarer
Postat av: Lena

Jobbar söndag kväll, känns skönt att det inte är mer än så :) Hm, har de gömt sig i magasinet månne? Du kanske får gå dit och knacka på. Får se vad det blir av på alla hjärtans dag. Kanske åker vi och bor på hotell, kanske åker vi ut till stugan eller så stannar vi hemma och myser. Efter kommentaren "hoppas du blir nöjd med en blombukett" förväntar jag mig inte så mycket ;) Ni då?

2010-02-05 @ 12:36:10
URL: http://zpray.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0