Lördag

Det är ganska grått, kallt och blåsigt ute, men jag tänkte trots det bege mig in till stan för att köpa en flaska rött till kvällens middag. Jag tycker faktiskt att man ska unna sig god mat på en lördag och om man inte har en god dryck till den goda maten kan man nästan strunta i att tillreda maten.

Min käre sambo jobbar idag, så jag tänkte att jag skulle påbörja min distanskurs i GIS. Insåg dock ganska snabbt efter att jag loggat in på hemsidan att min berömda tekniska förmåga än en gång spelar mig ett spratt och jag får vänta med att sätta igång med kursen tills någon mer tekniskt intresserad person kommer till min undsättning. Förövrigt har jag inte hunnit få min kurslitteratur än, så att börja med övningarna hade kanske ändå varit en omöjlighet. Jag tror att jag ska fnula lite på min (vår) examination på etikkursen istället. Vi ska göra ett rollspel som behandlar ämnet "hur arkeologisk/osteologisk/historisk kunskap missbrukas exempelvis i nationalistiska och högerextrema kretsar". Rollspelet blir i form av en paneldebatt med olika relevanta aktörer och ska pågå i 45 minuter. Finns dock risk att jag bara kryper upp i soffan och fortsätter med "bronsåldersmordet".

I eftermiddag är det dessutom hockey som måste ses! Derby mellan Luleå och Skellefteå (vet dock inte vilka som har hemmaplan). Håll tummarna för björnarna!

Anna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0