Nu är det spikat

Den 16 april föreläser jag och min kumpan på borgsällskapets årsseminarium på Armémuseet i Stockholm! Tjohoo! Nu är det mycket som måste fixas- både en artikel till tidsskriften och en presentation på ca 40 minuter. Utöver det ska jag såklart skriva min lilla uppsats som mer och mer känns som en avhandling. Det borde finnas fler timmar på dygnet.

Det är konstigt det där med tid- när jag jobbar extra på ICA som igår kväll, då går 5 timmar riktigt långsamt, känns mer som 8, men idag när jag gick igenom mina skelett så stack de där 5 timmarna iväg i ett nafs, kändes snarare som två. Jag undrar om tiden egentligen finns, den är åtminsone väldigt relativ.

Nu väntar jag på att sambon ska höra av sig och meddela om jag ska bege mig in till stan för ett biobesök eller om vi ska ha bio i TV-soffan. Vilket som helst passar för mig, men innerst inne hoppas jag nog på hemmabion- trött i huvudet efter veckans arbete och ingen vila väntar i helgen, jobb på ICA.

Anna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0