Nya arbetsuppgifter

Sådärja, då hade man gått igenom alla obrända skelett från bronsålder som finns på LUHM, med några undantag såklart. I de bästa av världar hade alla fynd i ett historiskt museum haft inventarienummer och en korrekt hyllplacering. Riktigt så ser det inte ut i verkligheten. I verkligheten har man inte en aning om var en del av det äldre materialet finns och ett forskningsprojekt i sig hade varit att leta fram dessa lådor. I verkligheten behöver det inte finnas ben i en låda som det står att det ska finnas ben i o s v. Ett nytt inventeringsprojekt kanske skulle vara väl investerade pengar. Nu har jag i alla fall gått igenom en hel massa skelett från alla lokaler som går att HITTA på LUHM och det känns banne mig inte dumt.

Nu är det m a o dags för mig att borra ner näsan djupare i litteraturen, skriva i 190 och hoppas bli klar innan den 10 maj. Just nu känns det hoppfullt...

Anna.

Kommentarer
Postat av: eva tornberg

Bra jobbat,Anna! Men du får se till att vara färdig med allt innan 5/5,så vi hinner umgås när jag kommer ner :)

2010-03-24 @ 21:00:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0