Skelett

Skelett, skelett, skelett- det är typ det enda som snurrar i huvudet just nu. Är det inte humant så är det animalt. Håller på med det allra sista på rapporten av Hovdalaundersökningen som vi gjorde i oktober. Håller på att fixa till det sista efter de mer rutinerade osteologernas kommentarer. Vad hade vi gjort utan alla hjälp?! Ola Magnell, Sabine Sten och Elisabeth Iregren- ni är guld värda! Inte lätt att skriva sin första osteologiska rapport för ett arbete som man faktiskt fått betalt för att utföra. Eftersom det blir publicerat vill man ju att den ska bli så bra som den bara kan. Under veckan ska galtbetar mätas för att utröna om de kommer från tam- eller vildsvin. Det ni!

Analyserade ett av de absolut bäst bevarade skelett som finns från äldre bronsålder igår. Blev så konfunderad att jag och museichefen var tvungna att ta en extra koll på rapporten så att det inte hade smugit sig in något skelett från järnålder eller medeltid. Icke sa Nicke- stensäkert bronsålder! Skoj! Man är inte direkt bortskämd med att hitta nästan kompletta skelett när man håller på med bronsålder... Ska lägga in lite bilder på de små raringarna när jag har laddat upp bilderna i datorn. Får se om jag hinner i veckan eller om ni får ge er till tåls till nästa vecka. (Jag vet att det är svårt!)

Nä, nu ska jag sätta igång potatisen så maten är klar tills Patrik kommer hem från jobbet. Kokt potatis med varmrökt lax och en kall senapssås står på menyn.

Anna.

Kommentarer
Postat av: Lena

Jag vill se bilder, bilder, bilder! Spännande! :)

2010-03-03 @ 11:27:46
URL: http://zpray.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0